Pontos idő: 2017.11.22. 23:59

Időzóna: UTC




New Topic Post Reply  [ 24 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Magyarok
HozzászólásElküldve: 2012.11.21. 08:42 
Rang 1

Csatlakozott: 2012.11.10. 17:15
Hozzászólások: 55
Még nem játszottam vele, csak ismerkedem a dologgal, a kérdésem, hogy lehet-e, és ha igen, hogyan lehet kis hazánkkal játszani? :)
Kép


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Magyarok
HozzászólásElküldve: 2012.11.21. 19:52 
Rang 3

Csatlakozott: 2012.02.02. 18:42
Hozzászólások: 345

TWO Commiter ©
A most közölt infók a Hearts of Iron 2-s tapasztalataimat tükrözik nem tudom menyire érvényesek a 3-ban.
Játszani úgy lehet velünk hogy katt a kiválasztott kampányra (pl: 1936) és a zászlónkra aztán Start/Índítás. Ha pedig nincs kint alapból akkor jobb klikk valamelyik zászlóra és elő kell keresni a listából. Legalábbis Hearts of Iron 2-ben így volt.

Alapból a németekhez való közeledés éri meg, erre is van jobb esélyed, ez ugye nagyjából a történelmi vonalat adja, ha a németekkel vagy akkor a sorsod hozzájuk fog kötődni ha ők nyernek akkor te is ha nem akkor hát nem, önállóan is lehet próbálkozni pl ha bejön a román-bolgár háború esemény akkor abban viszonylag jók az ember esélyei, de ilyenkor leginkább a jó szerencsével és szép reménnyel megy a szekér... a netes leírásokban -legalábbis amiket én olvastam- a németekkel való haverkodást és a Balkán hódítását javasolják, ami valóban a legjárhatóbb út bár én mindig a "Tengerre Magyar!"- elvet próbáltam megvalósítani
Viszont. Ha modol az ember akkor már egészen más a harci helyzet :D én erősítettem a magyar kutató csapatokon pl. így kicsit jobban álltam technikailag és néhány új hozzáadásával megoldottam a tengeri uralom kifejlesztésének alapjait is. Persze ezekkel még mindig csak egy regionális hatalom tudunk lenni de azon belül. -szerintem- az erősebb fajtából, szóval valahogy így. Remélem tudtam segíteni. :)

_________________
Nincs lehetetlen!

"A robbanáseffektek. Azok mindig tükrözik a karakter érzéseit." Kubo Tite

http://www.youtube.com/watch?v=t4qfYn8NImI Székesfehérvár!


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Hearts of Iron 3
HozzászólásElküldve: 2014.10.01. 11:25 
Rang 7

Csatlakozott: 2012.03.23. 16:29
Hozzászólások: 2857

TWO Veterán ©
TWO OMC Győztes | x4 ©
A 3. résszel nem tolja senki? Úgy hallottam, hogy a 2. rész az örök favorit, de azt is, hogy a 3. az összes kieggel patchel már elég élvezhető. Mivel nekem eddig a Hoi kimaradt, a harmadiknak futottam neki, de elég nehéz belejönni és mindent megérteni. Mindenesetre elég érdekes ahhoz, hogy ne szegje a kedvemet.

A németekkel kezdtem el, úgy olvastam ők az egyik könnyebb nemzet. Van pár alap kérdésem, amire nem találtam választ:

1. A játékban minden történés csak történelmi időpontban lehetséges? Pl. vh kirobbantása stb. (Még csak 38-ban vagyok)

2. Mikor ér véget a játék? '45-ben vége lesz vagy bármeddig lehet húzni? Ha tovább tart lesznek új technológiák is?

3. Eléggé hiányosak az ismereteim, hogyan kell kinéznie egy támadó / védekező csapatnak? Milyen összetétel? Úgy általában hogyan és mivel érdemes támadni? Sajnos semmilyen előre definiált összeállítás nincs a játékban, amit csak futószalagra kellene tenni (ez újaknak rossz, gyakorlottaknak jó).

4. Mennyi nyersanyagot érdemes / ideális felhalmozni a háború előtt?

5. Hirtelen ennyi, de biztos lesz még sok.. illetve bármilyen tipp jöhet.

6. Mikor érdemes elkezdeni fegyverkezni és mi az az erő, ami már elegendőnek mondható?

7. Az angolok folyamatosan építik a flottájukat, nekem még elég foghíjas, így nem leszek bajban? :D Mivel foghatom meg őket?

8. Ezek az ezredek és parancsnokságok kialakítása és kezelése a játékban egy kicsit magas. Ezt hogy érdemes csinálni? Mikor kell újat létrehozni / jobban szétdarabolni vagy épp egységesíteni?

Köszönöm.

_________________

49. Kelet-Római Birodalom // Házigazda: 49.
OMC Győztes – 32. Velence, 34. Német-Római Birodalom, 35. Jeruzsálem, 36. Frank


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hearts of Iron 3
HozzászólásElküldve: 2014.10.01. 21:46 
Rang 8

Csatlakozott: 2011.11.26. 20:47
Hozzászólások: 5125

TWO Commiter ©
TWO OMC Házigazda ©
Szívesen segítenék, de a 3. részhez nem nagyon értek, csak belekezdtem, de a kezelőfelület annyira más lett, meg a csúszkák, hogy nem volt erőm jobban belemélyedni. Elvileg a területi megvalósítások se valami jól sikerültek a játékban.

Viszont ettől még tippet szerintem tudok adni a 2. rész tapasztalatai alapján, maximum hozzá igazítod ehhez a részhez, az alapvető dolgokat szerintem itt is ugyan úgy kell csinálni.

Az eventek (események) történelmi pontban jönnek be általában, viszont a gép olykor reagál (korrigál) egyes eseményekre, ha te eltérsz a megszokott időrendtől, de ebben az esetben a 2. részben olykor bugos lett néhány esemény, és vagy nem jött, be vagy túl későn stb.
Ettől függetlenül kirobbanthatsz hamarabb egy háborút, akár Japánnal USA ellen stb, akkor elvileg ilyenkor is megadja a gép az ezzel járó eventet.

A 2. részben meg lehetett adni kezdéskor meddig menjen el a játék, ott kiegészítőket feltéve maximum a 60-as évek közepéig lehetett játszani (először kevésnek tűnt, de sose jutottam még el odáig, pedig sokat játszottam több néppel is. :D ) Szóval szerintem itt is lehet valami időkorlát azért.

A 2. részben az ipari kapacitás maximális kihasználtsága volt az egyik mérvadó dolog a hadsereg húzásánál. Illetve, hogy megfelelő időben építs megfelelő egységeket, azaz németekkel a háború előtt főleg csak gyalogságot csinálni, de folyamatosan, mellette szerényebb méretben tankhadosztályokat, lengyelek ellen úgy se sok kell. Majd egyre többet tankokból is, de a gyalogság a fő erő minden országnál. USA-nak később mehet gépesített gyalogság is, mert sok az olaja, a német viszont nem engedheti meg magának, minden olaj a tankoknak kell nagyjából.

Jobb esetben általában mindenből pluszt termelsz, ha nem (kis országoknál jellemző inkább), akkor kereskedj cserével. A háború az ellátmányt és olajat fogyasztja sokkal jobban a békés évekhez képest, a többi ritkán megy le mínuszba, mivel az ipar akkor is megy tovább.

Fegyverkezni? Erről szól a játék, már az első perctől fogva venni kell az egységeket. :D
(Jó azért, aki akar, az közben gyárthat plusz gyárakat is stb 3. részben lehet ez jobban ki van dolgozva, 2. részben simán elég volt úgy növelni a kapacitást, hogy amit elfoglaltunk más országoktól, annyival lett több. Egy idő után nem is lehetett nagyon húzni, mert a helyi nyersanyagszinttől függ, mennyi ipart tudunk ellátni mínuszba esés nélkül.)

Németeknek tengeralattjárókat kell majd építenie, de nem erőltetném a flottaépítést addig, amíg a szovjeteket le nem győződ, mert fontos ipari kapacitást vonna el a flottaépítés. Be kell védeni pár hadosztályokkal azokat a partokat majd végig nyugaton, ahol partra lehet szállni. Ha ez meg van, akkor hiába van flottája, nem sokat fog zavarni, amíg te a szovjetekkel harcolsz. (Ha csak nem javítottak a 3. részben a partraszállás erősségén )
Szovjetek után meg olyan nagy lesz már az ipari kapacitás, hogy seperc alatt felhúzható egy hatalmas tengeralattjáró flotta.

Próbálj meg egy jó középértéket kialakítani a hadseregek nagyságánál. A gép szétdarabolja teljesen, mert ő egyszerre mindenre tud figyelni és rögtön lépni velük. Az átláhatóság kedvéért viszont nekünk nagyobb egységek kellenek. Én a 2. részben 9 hadosztályt tettem bele egy hadseregbe, amihez egy parancsnok volt rendelve. És akkor olyan 3-4 hadosztályt tettem minden szektorba, ami szomszédos volt a szovjetekkel, emellett még olyan 3x2 vagy 3x3 páncéloshadsereget gyártottam még le. A páncélosok általában arra jók, hogy a gyalogság által nehezen feltörhető pontokon gyors segítséget tudnak nyújtani. A németekkel érdemes jobban odafigyelni arra, hogy komoly, elhúzódó harcokba ne menjünk bele, állítsuk le a támadást inkább, ha vesztesnek tűnik a helyzet, mert azzal is fontos élőerő spórolható meg.

_________________
Kép
47. OMC - Gergely pápa, Szent Római Lovagrend - Házigazda
Részvételek: 21. 24. 26. 28. 32. 36. 37. 39. 42. 47. 49. 50.


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hearts of Iron 3
HozzászólásElküldve: 2014.10.03. 14:22 
Rang 7

Csatlakozott: 2012.03.23. 16:29
Hozzászólások: 2857

TWO Veterán ©
TWO OMC Győztes | x4 ©
Köszönöm az infókat, már jobban belejöttem a játékba így a tippeket is jobban tudom hasznosítani. Az irányítást és a sereg megszervezését volt a legnehezebb megszokni.

Gondolkoztam a 2. részen is, de úgy voltam vele, hogy ez már biztos sok bugot és hülyeséget javított, elvégre nem egy TW-ről van szó. :D Illetve a grafikája is sokkal jobb, nem mintha az lenne a lényege, de jobb ezt a fajta térképet bámulni. A visszajelzések is ezek voltak, hogy mára már nagyon kiforrta magát főleg modokkal. Lassan jön a 4. rész is azt várom, de ahogy láttam ott is félig megváltozott a kezelőfelület, szóval majd lehet újratanulni. Remélem nem rontják el, az elején tuti bugos lesz, de úgy hallottam, hogy a hasonló indulások ellenére is élvezhető volt az összes rész.

Még az új Civilization: Beyond Earth-re leszek kíváncsi. Az hamarabb kijön.

_________________

49. Kelet-Római Birodalom // Házigazda: 49.
OMC Győztes – 32. Velence, 34. Német-Római Birodalom, 35. Jeruzsálem, 36. Frank


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hearts of Iron 3
HozzászólásElküldve: 2014.10.03. 17:30 
Rang 8

Csatlakozott: 2011.11.26. 20:47
Hozzászólások: 5125

TWO Commiter ©
TWO OMC Házigazda ©
Egyébként most nézegetem milyen játékaik vannak még, és ez a Victoria 2 pl a 19. századot öleli fel, elvileg pont 1936-ig a HoI kezdéséig lehet játszani itt benne.
Illetve az is nagy érdekessége, hogy az Europa universalis (ha jól írom), szóval abból a játékukból, ami a 19. század elejéig tart, át lehet vinni a mentést, és az ottani országokkal legenerálja a világtérképet és viheted tovább ebben a korszakban az országodat. :D Egyszer ha nagyon belevetem magam, akkor lehet csinálok egyet a németekkel, hogy a legkorábbi EU játékkal akkor kezdenék, és mindig importálnám tovább a mentéseimet. :D Csak sajnos a HoI-ba már nem lehet tudomásom szerint, de talán jobb is, mert akkor már nagyon elváltozna a játékélmény, és lehet egy totális állammal, már semmi érdekes nem lenne a 20. században.
De olyanról is tudok, hogy a Crusaders Kings és EU mentései között is van valami konvertálhatóság.

Mindenesetre szerintem a Victoria 2 csomagot megveszem most, mert szeretnék már kicsit a 19. századi birodalomépítős korszakban is ügyeskedni. :D

_________________
Kép
47. OMC - Gergely pápa, Szent Római Lovagrend - Házigazda
Részvételek: 21. 24. 26. 28. 32. 36. 37. 39. 42. 47. 49. 50.


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hearts of Iron 3
HozzászólásElküldve: 2014.10.03. 19:57 
Rang 7

Csatlakozott: 2010.11.22. 17:49
Hozzászólások: 3514

TWO Commiter ©
EU-ból átlehet vinni a mentéseket a Victoriába?Ez komoly? :mrgreen: Két örök kedvenc játékom,főleg inkább a Victoria..

_________________


"Amikor az ellenség elkövet egy hibát, akkor nagyon gondosan ügyelnünk kell arra, hogy ne zavarjuk meg őt ebben"


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hearts of Iron 3
HozzászólásElküldve: 2014.10.03. 21:24 
Rang 8

Csatlakozott: 2011.11.26. 20:47
Hozzászólások: 5125

TWO Commiter ©
TWO OMC Házigazda ©
buttons írta:
EU-ból átlehet vinni a mentéseket a Victoriába?Ez komoly? :mrgreen: Két örök kedvenc játékom,főleg inkább a Victoria..


Most megvettem az EU IV-et, és kb onnan kezdődik, ahol a Crusaders Kings abba marad a középkor végén. Illetve elég hasonló a CK-hez a játék felépítése, így szerintem biztos kompatibilis lehet egymással.
Magyarán a sötét középkortól a 20. századik végig lehetne vinni egy mentést így.
Crusader Kings 2 -> Europa Universalis IV -> Victoria 2 -> Heart of Iron 2 vagy akkor már 4 is?

_________________
Kép
47. OMC - Gergely pápa, Szent Római Lovagrend - Házigazda
Részvételek: 21. 24. 26. 28. 32. 36. 37. 39. 42. 47. 49. 50.


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hearts of Iron 3
HozzászólásElküldve: 2014.10.04. 02:15 
Rang 7

Csatlakozott: 2012.03.23. 16:29
Hozzászólások: 2857

TWO Veterán ©
TWO OMC Győztes | x4 ©
Beruháztam a Hoi3 collection-re míg tart az akció (10 euro összes cuccal együtt), ennyit megér 100 órát tuti el fogok szórakozni vele. Egyre jobban tetszik. Bár zabálja az időt. Rendezgetem a seregeket, menedzselem a kereskedelmet, rakom be a gyártósorra a cuccokat.. közben meg nézem eltelt 2 óra.. mi a f#@*.. durván eszi az időt, de nagyon jó. Adj neki egy esélyt Oswold. :D

A CK2 nekem annyira nem jött be, bár az is lekötött olyan 70-80 órára, két hétig eléggé rákockultam, de nagyon idegesített ez az állandó asszony keresés, mint valami randi show. : D Bár a hadjárat feeling jó volt, meg a magyarokkal aprítani is, csak jobban élvezem ezt a nyersanyag gyűjtögetést, seregszervezgetést, mint ott a családépítést emiatt egyik pillanatról a másikra meguntam. Nagyon jó játék, de kevésbé nekem való.

Az EU részek nem nagyon fogtak meg, ugyanolyannak tűntek, mint a CK csak más skinnel. Persze lehet jóval több, de nem hiszem, hogy valaha kipróbálnám. Lehet a Hoi3 sem különbözik a 2. résztől csak nekem új még.

_________________

49. Kelet-Római Birodalom // Házigazda: 49.
OMC Győztes – 32. Velence, 34. Német-Római Birodalom, 35. Jeruzsálem, 36. Frank


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hearts of Iron 3
HozzászólásElküldve: 2014.10.04. 06:04 
Rang 8

Csatlakozott: 2011.11.26. 20:47
Hozzászólások: 5125

TWO Commiter ©
TWO OMC Házigazda ©
Kipróbáltam az EU-t, de engem az a akaszt ki leginkább, hogy nem értem a diplomácia részt benne, és mindig úgy járok, hogy engem alig támogat valaki, más meg mindig képes úgy megtámadni, hogy legalább két erősebb összefog és több oldaltól lezúznak. Én meg hiába javítom diplomatával a kapcsolatot egy országgal vagy kötök vele szövetséget, egyszerűen alig érzem, hogy segítene a harcban, ráadásul az EU seregfelállítási rendszere is nehezebb, mert itt kivették a feudális behívást, és egyelőre csak pénzes sorozást látok, ami elég drága és hosszú idő, mire egy rendes sereget ki tudok így állítani, vagy ha békeidőben is van, akkor meg alig jön bevétel a fejlesztésekre.
De ezt bemásolom szerintem az érintett topikba is, hátha tud mondani valaki jó tippet. :D

_________________
Kép
47. OMC - Gergely pápa, Szent Római Lovagrend - Házigazda
Részvételek: 21. 24. 26. 28. 32. 36. 37. 39. 42. 47. 49. 50.


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hearts of Iron 3
HozzászólásElküldve: 2014.10.08. 02:43 
Rang 7

Csatlakozott: 2012.03.23. 16:29
Hozzászólások: 2857

TWO Veterán ©
TWO OMC Győztes | x4 ©
Nah már nagyon elmélyedtem a játékban. Hoi3 Black ICE moddal tolom, egy rakat event van benne meg sok javítás + cuccok, ajánlom mindenkinek.

A németeket nyúzom, egyelőre csak ők foglalkoztatnak, de gondolom sokan voltak így, amikor elkezdték a játékot. Hardon játszom, mert a 0. próbálkozásban alapjátékban túl könnyű volt.. így moddal és hardon viszont már épp ellenkezője, de challange accepted :D

Sajnos még nem voltam elég tapasztalt ahhoz, hogy miként is kezdjek neki a háborúnak, túl kevés egységgel vágtam neki. A légierőm sem volt túl erős és tengeren sem feleltem meg.. szárazföldön pedig azt hittem több is van a kelleténél.. de hát nagyot koppantam. Kicsit hozzászoktam már a tw játékokhoz. :D Nagy keményen bekebeleztem Csehszlovákiát és bekészültem a lengyelekre. Közben a Magino vonalra betettem néhány gyalogost meg garrison egységet védekezni biztos, ami biztos. Eljött az idő, kirobbant a háború, lengyel lerohanás megkezdődött.. igen ám, de a "lerohanásból" 3 hónapos ádáz harc lett.. most a tapasztaltabbak biztos röhögnek.. de valamiért nagyon nehéz volt előre nyomulni. Tudni kell hogy a mod nagyon figyelembe veszi a terepviszonyokat és időjárást, és keményen bünteti.. ezt szinte nem vettem figyelembe... illetve a domborzati térkép sem volt jóbarátom.. (eddig) és így sokszor támadtam folyón keresztül.. amit természetesen tudok, hogy ostoba dolog, csak hát ha épp nem láttam, hogy folyó van ott.. :D Túl sok a micro a játékban és még sok minden kimarad.

Ráadásul amint megtámadtam a lengyeleket, a franciák iszonyat mennyiségű emberrel próbáltak áttörni a magino vonalon.. ilyen az alap TFH-ban nem volt.. mivel eléggé elhúzódott a harc keleten így sikerült is áttörniük. Némi átcsoportosítással sikerült feltartóztatnom őket, és ahogy kezdtem jobb lenni úgy még a túlerő ellen sikerült is visszavernem őket a vonalig, pedig már hajszál híján összeomlott a front. Közben szépen lassan enyém volt már Lengyelország fele, de ismét elkövettem azt a hibát, hogy nem fókuszáltam kellőképpen a victory pointokra.. ha ezt teszem a bénázásom csak fele ennyi ideig tartott volna.. (bár az sem kevés)

Lengyelország kapitulált, szinte mindent átcsoportosítottam reménykedve, hogy az oroszok még ülnek a babérjaikon. A franciák közben csak híztak és híztak, hiába nem léptek előrébb ők erejük teljében maradtak, rengeteg egységük lett és technikai szintben is kezdtek felzárkózni, bár nem tudom hogyan. Mindenesetre megerősítettem a vonalat és megtámadtam Belgiumot és Hollandiát.. véres küzdelmek árán tudtam csak elfoglalni őket... 1 év alatt.. :lol: :lol: A franciák és az angolok annyira durván sok egységet toltak oda, hogy nem nagyon tudtam mit tenni.. plusz állandóan brutál légitámadásokat kaptam folyamatosan.. Nagy nehezen 42 közepére elérkeztem Párizs széléhez, de ekkor meguntam, mert idegesített, hogy a játék nem ismerete miatt nem sikerült megvalósítanom ezeket a még könnyűnek is mondható alap hadműveleteket.

Azóta már újat kezdtem és tanulva a hibákból kemény sereget építek. Előzőleg nagyon jelentéktelen volt a légierőm, legfőképp mert nem tudtam hogyan kell jól használni, a gép viszont kegyetlenül odapörkölt velük szinte megállás nélkül, így nyilvánvalóvá vált, hogy ez volt az egyik fő oka a "bukásnak".

- Hogyan kell használni a légierőt? (Nem az alap irányításra gondolok, hanem taktikára) Hogy tud a gép folyamatosan támadni, ha nekem egy akció után teljesen tönkremennek a vadászaim, bombázóim?

- Azt olvastam, hogy vadászból 6-ot érdemes max. egybe rakni és bombázóból 5-öt, mert ennél többre stacking penalty-t kapunk, ami nagyban rontja a hatékonyságot. Ez így korrekt? Ti hogy szoktátok? Hogyan támogassam velük a szárazföldi egységeket és mikor? Egy rakat opció van támadáskor, hogy milyen típusú bombázást akarok. Melyiket használjam a fronton? Vegyítsem az egységeket pl. bombázók mellé küldjek vadászokat is? Bármi tipp jó lenne.

Milyen távolságra állomásoztassam a repülőket és mennyire szórjam szét őket a reptereken?

Ugyanígy lövésem sincs a tengeri hadviselésről.. a szárazföldit már nagyjából kitapasztaltam, de ahhoz is szívesen fogadok tippeket.

Mindegy hogy Hoi2 vagy 3 a taktika gondolom nem változott.

_________________

49. Kelet-Római Birodalom // Házigazda: 49.
OMC Győztes – 32. Velence, 34. Német-Római Birodalom, 35. Jeruzsálem, 36. Frank


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hearts of Iron 3
HozzászólásElküldve: 2014.10.08. 12:21 
Rang 8

Csatlakozott: 2011.11.26. 20:47
Hozzászólások: 5125

TWO Commiter ©
TWO OMC Házigazda ©
Én ezért se nagyon modoltam sose, mert egyéni ízlés kérdése, hogy kinek mi a megfelelő, azaz a mod-ot is emberek csinálják, és nem biztos, hogy ugyan azt a játékélményt javítja, amit más akar. Az elmondásod szerint szerintem a very hard fokozat leginkább a ludas azért, ha a franciák ennyire betámadtak ott.
Persze figyelni kell hol milyen területre mivel és hogy támadsz, egy idő után ha többször játszol, már kb fejből tudni fogod, melyik részen milyen terep várható. Mocsárban, őserdőben, hegyen nagyon sok bónuszt kap a védekező fél, a támadó tankok pedig nagyon sok büntetést kapnak ezen a területen, pláne sebességben. A legvégső esetben éri meg tankokkal a hegyekbe menni.
Nem tudom itt van-e, de ha volt rá kapacitásod és időd, akkor érdemes volt pár speciális gyalogságot venni, ilyen volt a hegyivadász hadosztály, amik a hegyek ellenni támadásban, védekezésben a legjobbak, csak ugye mivel ők spec képzést és felszerelést kapnak, ezért több IK-t (ipari kapacitást), és időt vesznek el.
Partraszálláshoz érdemes tengerészgyalogos hadseregeket csinálni, főleg japán és USA esetében a csendes-óceáni hadműveleteknél, illetve egy páncélos hadsereg sem árt a partraszállók támogatására. (Bár ahogy mondtam HoI-2ben borzalmas lett a partraszálló harc mechanikája, és nagyon sok bónuszt kaptak a védők még akkor is, ha nem volt kiépített parti védelmük. Ha már 2-3 hadosztály védte a partot, ott 50 hadosztállyal is alig lehetett partra szállni! Pláne, ha nem nyomtál minden támogató lehetőséget oda. Erről lentebb.)

Repülők:
HoI2-ben valamiért csak 4 egységet lehetett egy ilyen légiflottába betenni, azaz egy vezető alá. Nem tudom miért, pedig a vezetőt lehetett feljebb húzni, hogy 4-nél többet is tudjon kezelni.
Használat: HoI 2-ben van kétféle terültei térkép még, amik fura színekkel és 3-4-5 területre kiterjedő egységek voltak ezek. (Most fejből nem tudom melyik.) Nos, az egyik jelzi azt, hogy ha azon területen belülre mondjuk bombázással lefoglalást kérsz, akkor a repülő automatikusan azon a 3-4 területen fog bombázni ott, ahol vannak egységei! Ez random melyikeket, bár szárazföldi támadáskor oda segít, ahol támadsz.
Értelemszerűen különféle célokra, különféle repülők vannak.
Elfogóvadász: repülők ellen
Kísérővadász: csak bombázókhoz lehet rendelni, mint pl gyalogosok mellé ágyúkat
Vadász: ez egy közepes megoldás, jó lehet más repülők ellen, vagy földi célok (gyenge) támadására
Zuhanó bombázó: legjobb földi célok ellen, főleg tankokra
Taktikai bombázó: ez a kisebbik bombázó típus, földi célok és épületek kisebb, pontosabb bombázására
Stratégiai bombázó: a legnagyobbak, főleg földi építmények ellen, illetve atombomba szállítására
(De ha megnézed a pontos értékbeli eltéréseket, te is láthatod.)

A repülők és hajók ellentétben a többi egységgel elpusztulnak, ha a másik (erő?) sáv 0-ba megy. Bár ha van megfelelő technikád rá, akkor a reptéren és kikötőben idővel megszerelik őket.
Repülők és hajók kezelése nagyjából ugyan az, kivéve, hogy a hajók folyamatosan ott tudnak állni egy vízi szektorban. A repülők mindig mozognak, amíg a légtérben vannak, illetve időnként visszatérnek a reptérre. Ennek hátránya, hogy néha elkerülhetik egymást az ellenséges repülők, abban az esetben ha az ellenségé csak átrepül a területed felett.
Mindig meg kell adni, meddig folytassák a tevékenységüket az adott területen. Illetve megadhatod, hogy csak nappal, csak éjjel, vagy folyamatosan tevékenykedjenek-e. (Utóbbi több üzemanyag, és jobban eszi a gépek erejét. Helyette érdemes lehet egy légi hadsereget éjjel, másikat nappal küldeni, ez főleg légtérvédelemre érvényes, ahol folyamatosan ellenőrzés szükséges az adott terület felett.) Ezt te döntöd el, bár úgy is meg fogsz feledkezni párról. :D Valamelyikről vagy azért, mert túl sokáig csinálja és nem veszed észre, hogy ezért teljesen elpusztulnak (és nem érted, mi is lett velük :D ), vagy azért, mert túl rövid ideig csinálják, és nem veszed észre, hogy tétlenül ülnek a reptéren. :D De hát csak a gép tud mindenre figyelni.
A lényeg, hogy nagyjából kiszámítod kb meddig kellenek ott, és kijelölöd azt az időszakot.
Támadás előtt érdemes felmérni, hogy az adott terület alatt mekkora a földi légvédelem szintje. Ez szintén számít abban, hogy milyen gyorsan romlik a repülők ereje azon terület felett.
Továbbá beállítható, hogy egy bizonyos erőpontnál abba hagyják automatikusan a tevékenységüket, ez pont arra van, hogy elkerüld azt, hogy 0-ba menjen az erejük és ezzel elpusztuljanak.
A tengeri részen emiatt van egy zavaró dolog, ha az egész flottában valamelyiknek kicsi az ereje, és nem látod, akkor hiába adod ki a parancsot, az egész flotta ellenkezni fog. :D Flottánál érdemes a csúszkát teljesen lehúznod nullára, hogy ez ne zavarjon, szerintem nem oszt nem szoroz, ha emiatt pusztul el egy flotta, nem is nagyon éri meg őket javítgatni, vagy kiszedni a flottából, és külön küldözgetni, így is sok dolgod lesz.
HoI 2-ben leginkább tengeralattjárókkal érdemes operálni főleg úgy, hogy először azokat küldöd be ismeretlen vizekre, mert őket könnyebb pótolni, olcsóbbak stb, viszont nagyon hatékonyak gyártási költségükhöz képest.
Viszont partraszállást csak rendes, nagy hajókkal tudsz hatékonyan támogatni. Erre vannak nekik is különféle opciójuk, hogy mit tegyenek. A csatahajók a legjobbak a partvonal lövésére. A repülőgép hordozóknak van egy trükkös opciója, hogy az ellenség kikötőjét úgy lehet velük támadni, hogy a bent horgonyzó ellenséges hajókban kárt lehet tenni. Tehát oda bújtak el, akkor velük el lehet őket érni, és rombolni az erejüket.
Partraszállás támogatására, főleg nagy távon (ja igen a stratégiai bombázó előnyre még a nagy távolság), stratégiai bombázókat szoktam vinni. Persze egy Normandia esetén simán oda ér bármilyen repülő Angliából vagy fordítva. Ebben az esetben szerintem a bombázással lefoglalás a legjobb, kisebb repülők esetén (vadász, zuhanóbombázó) pedig a földi célok támadása.
Ha nagyon kemény egy védelmi pont, főleg partraszállásnál, akkor ajánlatos ledobni oda egy ejtőernyős hadsereget is a támadás időpontjában (erre mindig figyelj, hogy egyszerre induljon a támadás minden egységnek). Mivel a 2-ben csak 4 repülőt lehetett egymásba tenni, így sajnos az ejtőernyősöket is csak négyesévvel tudtam használni.
Ejtőernyősöket viszont ilyen kis számban ledobni a hátországban értelmetlen, sajnos nem nagyon zavarja meg a gépet, és elég gyorsan körbezárja őket egy katlanba vagy megfutamítja folyamatosan.

Valahogy így, remélem érthető volt. :D
És akkor még a szerb és ukrán partizánokkal nem is találkoztál ezek szerint. :D

szerk. Közben javítottam a helyesírást, meg még pár pluszt, a kérdésekhez:

Szerintem nem kell a repülők szétszórásával foglalkoznod, pláne ha csak egy adott repülőtér van elég közeli távolságban. Mondjuk Franciaország esetén több is akad, ott akkor egyenletesen szétosztod őket a part menti repülőtereknél, bár itt sem pont a partiakhoz tedd, hanem annyira hátra, hogy a kijelölt területet még el tudják érni kényelmesen.
Hajóknál még nagyon fontos az utánpótlás megoldása. Pláne, ha a hajók bázisa egy sziget!
Az első dolog, hogy mindig nézd meg, mi a flotta bázisa. Ha lehet, egy adott flottacsoportosítást, amit egyszerre viszel mindenhova, azoknak legyen ugyan az a bázisa. Amikor egy nagyon messzi bázisra akarod őket átvinni vagyis olyan helyre, amit nem érsz el jelenleg. Akkor a flotta áthelyezése opciót kell használni. Ekkor szépen átvonulnak abba a távoli kikötőbe. Viszont nagyon figyelj arra, hogy minden hajónak más lehet a sebessége. Így a gyorsabbak idővel el fogják hagyni a lassabb, nagy hajókat! Ezt vagy időzítéssel old meg, vagy próbálj kis ugrásokban flottát áthelyezni, hogy továbbra is tudják egymást támogatni. Nincs annál rosszabb, amikor ilyen miatt fut össze a védtelen szállítóhajó flotta akár egyetlen kóborló ellenséges rombolóval.
Aztán pedig mindig figyelni kell, hogy az adott bázis megfelelő méretű kikötővel rendelkezzen (szerintem ez az utánpótlás befogadásának mennyisége szempontjából fontos). És a 2-ben volt egy olyan opció, hogy láthattad azt a listát, ahol a csak számok alapján lehetett látni mennyi a szállító hajód mennyisége, illetve azok védelme rombolókban. Ezeket kellett aztán okosan elosztani a bázisok és utánpótlási vagy szállítási kikötők között. Tehát ezek lényegében azok a területek, amiket a tenger választ el a fővárosodból, és csak úgy kapod meg ezen területek nyersanyagait is, ha megfelelő mennyiségű szállítóhajót állítasz be arra a kikötőre. Általában a gép magától megcsinálja jól, de ha éppen szűkös a keret, vagy nagyon sok olaj kell egy bázisra, akkor érdemes a saját kezünkbe venni a dolgot.
Továbbá itt jön be az a fontos dolog, hogy ezeket a ,,kereskedelmi utakat", védeni kell, illetve, tengeralattjárókkal is lehet támadni. Védheted úgy, hogy rombolókat küldesz tengeralattjáró vadászatra az adott területen, vagy eleve megelőzve a bajt, megpróbálod úgy szétosztani a tengeralattjáró flottád, hogy ellenséges hajó ne nagyon csússzon át észrevételen ezen a blokádon. A lényeg, hogy nagy tengeri hatalmak esetén mindig legyen elegendő ezekből a kereskedelmi szállítókból (nem összetévesztendő az irányítható csapatszállítókkal!)

_________________
Kép
47. OMC - Gergely pápa, Szent Római Lovagrend - Házigazda
Részvételek: 21. 24. 26. 28. 32. 36. 37. 39. 42. 47. 49. 50.


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hearts of Iron 3
HozzászólásElküldve: 2014.10.08. 18:27 
Rang 8

Csatlakozott: 2011.01.06. 11:38
Hozzászólások: 7555
Tartózkodási hely: Erdélyország, Háromszék

TWO Veterán ©
TWO OMC Házigazda ©
TWO Szolgálati Érdemrend ©
TWO OMC Győztes | x4 ©
Nazgul, azt hajnali fél ötkor irtad? gondolom addig jaccodtál... 8-) :mrgreen:

_________________
Tanuló OMC - Házigazda
41.Gyűrűk Ura OMC -Gondor
55.Ancient Conquest -Spárta
58.OMC -Német
59.OMC - Bizánc
61.Rome - Gall
62.M2TW -Bizánc

26.Crusades -OMC győztes -török
24.Teuton -OMC győztes -mongol
22.ThirdAge -megosztott OMC győzelem törpök
29. mego. OMC győzelem török
28. Dánia; 50.Elit Spanyol

"Nem mindig lehet megtenni, amit kell, de mindig meg kell tenni, amit lehet"
Bethlen Gábor, Erdély fejedelme


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hearts of Iron 3
HozzászólásElküldve: 2014.10.08. 18:40 
Rang 8

Csatlakozott: 2011.11.26. 20:47
Hozzászólások: 5125

TWO Commiter ©
TWO OMC Házigazda ©
II.Bocskai írta:
Nazgul, azt hajnali fél ötkor irtad? gondolom addig jaccodtál... 8-) :mrgreen:


USA-ban lakik.

_________________
Kép
47. OMC - Gergely pápa, Szent Római Lovagrend - Házigazda
Részvételek: 21. 24. 26. 28. 32. 36. 37. 39. 42. 47. 49. 50.


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hearts of Iron 3
HozzászólásElküldve: 2014.10.08. 18:45 
Rang 8

Csatlakozott: 2011.01.06. 11:38
Hozzászólások: 7555
Tartózkodási hely: Erdélyország, Háromszék

TWO Veterán ©
TWO OMC Házigazda ©
TWO Szolgálati Érdemrend ©
TWO OMC Győztes | x4 ©
elég szomorú :D

_________________
Tanuló OMC - Házigazda
41.Gyűrűk Ura OMC -Gondor
55.Ancient Conquest -Spárta
58.OMC -Német
59.OMC - Bizánc
61.Rome - Gall
62.M2TW -Bizánc

26.Crusades -OMC győztes -török
24.Teuton -OMC győztes -mongol
22.ThirdAge -megosztott OMC győzelem törpök
29. mego. OMC győzelem török
28. Dánia; 50.Elit Spanyol

"Nem mindig lehet megtenni, amit kell, de mindig meg kell tenni, amit lehet"
Bethlen Gábor, Erdély fejedelme


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hearts of Iron 3
HozzászólásElküldve: 2014.10.10. 11:43 
Rang 7

Csatlakozott: 2012.03.23. 16:29
Hozzászólások: 2857

TWO Veterán ©
TWO OMC Győztes | x4 ©
II.Bocskai írta:
Nazgul, azt hajnali fél ötkor irtad? gondolom addig jaccodtál... 8-) :mrgreen:
Korán feküdtem, korán ébredtem. :D

Hard fokozat, azért very hardnak nem mertem nekiugrani. A hardnak se bátran, de jobb érzés így sikereket elérni, mint normálon. Kb. minden stratégiai játékkal így kezdem, még ha bele is bukom. :D

A mod kiváló, semmi problémám vele és a játékot élethűbbé teszi, plusz rengeteg történelmi eseményt / választási opciót kínál a főbb népekkel. Tehát ezzel nincs probléma. Az alapjátékot is próbáltam, az is jó, csak hiányoltam belőle ezeket, ott kb. 1/4 event van betéve. Tech. fán sokkal több lehetőség + jobban elrendezve. Terepviszonyok sokkal jobban számítanak a harcban + xp csaták után, úgy emlékszem ez alapjátékban nincs stb. Sok éve csinálják, kb. mint egy veterán TW mod, ami a történelmi hűségre és a realitásra megy.

Persze vannak hegyi egységeim és hegyes dombos területen velük szoktam támadni, illetve mindig olyan helyen próbálok áttörni, ahol nincs folyó és minél több helyről tudom támogatni a támadást ill. az ellenség minél kevesebb helyről tudja lefoglalni a támogató csapataimat. Ebbe már belejöttem. A lengyel lerohanás 4 hét alatt általában már megy, a Maginot vonal kemény dió.

Maginot vonalnak természetesen nem mehetek neki, öngyilkosság. Viszont a belga holland határ tele van folyókkal és mire lerohanom a lengyeleket, addigra az angolok és a franciák a belga és holland csapatokkal becampelnek a határra és csak nagyon lassan és csak néhány területet lehet elfoglalni. Az a baj, hogy nincs is lehetőség a megkerülésre, folyó folyó folyó minden irányban...

Újat kezdtem, most sokkal nagyobb seregem volt. Megtámadtam a lengyeleket, erre a hollandok csatlakoztak a szövetségesekhez, DE a belgák nem. Így el voltak vágva a franciáktól, nem kaptak erősítést. Így ott tartok, hogy egy hónap alatt kapituláltak a lengyelek és sikerült a hollandokat is térdre kényszerítenem. A belgák egyelőre semlegesek, de idő kérdése, hogy ők is csatlakozzanak. Diplomáciai fülön nyomom az "influence nation"-t, hogy késleltessem, de már nem sokáig lehet és nincs is rá szükség. Az az érdekes, hogy most a ribbentopp paktum után, miután mindenki megkapta a részét a lengyel területekből, a szovjetek egyik napról a másikra benyelték Litvániát, Estóniát és még egy országot.. ez történelmileg korrekt vagy csak most épp így alakult? :D Így kemény lesz ellenük harcolni.. Spanyolok és olaszok csatlakoztak hozzám, így remélhetőleg már sikerül majd a belgákon keresztül áttörni.

Azon gondolkoztam, hogy Svájcon keresztül is meg kellene indulni, csak a legészakibb tartományain.. sokkal jobb a terep, semmi folyó és még a legfelső tartomány nem hegy, csak alatta. Csak az tart vissza, hogy nem tudom milyen büntetést kapnék a megtámadásukért.

A légi fölénnyel még mindig komoly problémáim vannak, de már egy fokkal jobb, mint elsőre. A mod egyik sajátossága, hogy olcsóbbak a repülők, így reálisabb hiszen nem 30 repülővel harcoltak a valóságban sem összesen.. 41-ben van kb 80 INT-em, 30-35 Med. Bomber és 20 CAS. Mást nem gyártok csak ezeket, meg még transport gépeket, elég hasznos az utánpótlás ledobásuk. A Heavy bomber túl drága ár érték arányban. Azt olvastam nem érdemes bombázók mellé mást egy stackbe tenni, mert kapják a büntetést. Illetve itt az ajánlott raj max. 8 int és 7 minden másból (így jön ki a legjobb hatékonyság a legkevesebb büntetéssel).

Jó tipp volt, hogy egyiket csak éjjelre másikat csak nappalra küldjem ki védekezni, így sokkal tovább bírják, javítják őket, míg napszakváltás van. Nem jutott volna eszembe, pedig logikus. :)

Sajnos a legnagyobb problémám még mindig a légi fölény kialakítása. Egyszerűen az angol vadászok teljesen tönkretesznek... és irreális távolságból jönnek. Bár gondolom a szövetségesek reptereit használhatják, azért tudnak ennyire mélyen benyomulni..

1. Észak-nyugati irányból beállítottam 4 vadászt (4 x 8 db) védekezni, (2-2 éjjel-nappal), hogy a berepülő bombázókat kapják el.. eleinte sikeresen elfogtak többet is, de szerintem azóta más útvonalon jöhetnek, mert már nem jelez ilyen eseményt a térkép arrafelé.

2. Eleinte sikeresen lecsaptam az angol vadászokat, de rögtön légi csata alkalmával visszavonulnak és rákempelnek a légibázisomra.. és mint mondtad is, hiába küldök oda elfogóvadászokat, hogy elkergessék onnan őket, az esetek 90%-ban pont elkerülik egymást.. persze mikor fel akarok szállni arról a reptérről egyből ott vannak és sebzik a felszállni akaró repülőimet és szép lassan amortizálódom tovább..

3. A francia reptereket a Maginot vonal mögött elég sokáig sakkban tudtam tartani, hogy folyton a repterük felett állomásoztak a stukák, de már azok a gépeim is leamortizálódtak.. az angolok pedig a többi gépemet is tönkretették, kb 80-90 gépem dekkol a depóban. Esetleg azt megtehetném, hogy kiveszem belőlük a rosszakat, a jókból új egységet szervezni, de hát az újabb félóra kattingatás anélkül, hogy egy percre tovább indítottam volna az időt..

4. Nem értem, hogy nekem miért több hónap megjavítani a gépeket, mikor a gép folyamatosan ontja őket.. hiába verem meg őket. Mint a hydra, aminek levágod az egyik fejét.. pedig minden repair tech maxos az aktuális évhez képest.

5. Még mindig nem vágom, hogy szoktátok a légi fölényt megszerezni és meg is tartani hosszútávon, az angolok darabokra szednek a franciák pedig pont átbillentik az egyensúlyt még akkor is, ha épp egyformán megy az adok-kapok. Ha minden vadászt beállítok védekezni, akkor a bombázóim védelem nélkül repülnek be ellenséges területre és azonnal tönkre mennek. Ha előrébb állomásoztatok vadászokat, hogy biztosítsák a légteret a bombázandó terület felett, akkor feltűnik egy angol raj a kijelölt helyen + egyből a bázisomon is és máris vége a bombázóknak is és az újra felszállni próbáló repülőknek is.. kellene egy olyan funkció, hogy "CSAK AKKOR SZÁLLJ FEL TE RETARDÁLT HA NINCS FELETTED SENKI" :roll:

Van kb. 60 tengeralattjáróm, de ahogy próbáltam az Ibériai félsziget felé kormányozni őket (ott megy az összes angol convoy és a franciáknak a fele) észak felé kerülve belebotlottam egy bazi nagy angol-francia flottába és eléggé hazavágták az egészet.. 30% megsemmisült, a többi pedig lesebződött használhatatlanra.. Az én hibám volt, mehettem volna óvatosan, csak épp pörögtek a többi fronton az események.. nah mindegy, legközelebb óvatosabb leszek. Az angol flotta már brutális és a légierő is. Bár nem célom elfoglalni Angliát, max sokkal később, de nem érné meg a befektetést ha sikerülne sem, ehhez a játék elejétől arra kellett volna készülni.

Afrikai frontra pedig nem tudom, hogy a valóságban hogy kerültek a németek, gondolom a franciák megszállása után.. de én nem nagyon tervezek oda menni, rohadt nagy a távolság. Olaszoknál még rendben, de németekkel.. A valóságban lehet fontos volt, de a játékban biztos nem.. a nyersanyagok így is 99999-en állnak... :lol: más bónuszt meg nem nagyon tudok elképzelni.

_________________

49. Kelet-Római Birodalom // Házigazda: 49.
OMC Győztes – 32. Velence, 34. Német-Római Birodalom, 35. Jeruzsálem, 36. Frank


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hearts of Iron 3
HozzászólásElküldve: 2014.10.10. 13:23 
Rang 8

Csatlakozott: 2011.01.06. 11:38
Hozzászólások: 7555
Tartózkodási hely: Erdélyország, Háromszék

TWO Veterán ©
TWO OMC Házigazda ©
TWO Szolgálati Érdemrend ©
TWO OMC Győztes | x4 ©
akkor kevesebb bombázó és több vadász kell sztem. S ugy szoktam, h az észak nyugati repterek, területek körül telepitem a vadászokat, az angolok felé, s területvédelemre, s a bombázókat meg a délnyugatira, h lehetőleg távolabb legyenek. s ugy tudom, hogy az ad vmi bónuszt támadás esetén, ha kisérő vadászok vannak a bombázókkal.

s földi bombázást, Stukákkal, meg a taktikai bombázókkal akkor érdemes nyomatni, ha közben támadod a földi egységekkel is, másképp hamar kijavitja az álló egységeiben keletkezett károkat. Én bombázással való lefogást szoktam a taktikaiakkal nyomatni, az a harckészültségüket csökkenti, s nem engedi regenerálódni, s akkor mehet a támadás a földiekkel. Hasznosabb mind a sima bombázás, mert azt pill alatt kijavitja.

a nehéz bombázókat nemigen használtam, azt is hamar feltölti, ami kárt okoznak, egységek ellen hatástalanok, az IK magától feltelik.

S mikor támadok, nem küldök át minden egységet, ami a csatában résztvesz, kétfelől csak támogatnak, s amint megfutott az ellen, megállnak, hogy mihamarabb teljen fel a készültség.
A maginotnál meg érdemesebb magunkra várni a franczia támadást, s a készültségüket azzal felőrölni, lehet azzal is játszani, h ha a védőink biztonságban vannak, akkor apránként csatolni be a segitségeket a szomszédos területekről, hogy az ellen minél tovább harcoljon lehetőleg, s a készültsége minél jobban leromoljon.

nem tudom, h abban a modban a hard, whard fokozatok mit nehezitenek, a simában talán csak az agresszivitást növelték. :?

tengeri erőt nemigen épitettem, tengeri utat nem kell védeni. Svájcot meg lehet szállni, ott is van vmi ipari kapacitás :P
ja, lengyelekhez kellett egy csomó tábori csendőr...

Már nem emlékszem, de az olaj talán nem volt fullban a németeknél, sehogy sem... :P

neki kéne üljek én is, kezditek meghozni a kedvem... :lol:
milyen mod ez?
s amugy miben különbözik a 2es és a 3as hoi?

_________________
Tanuló OMC - Házigazda
41.Gyűrűk Ura OMC -Gondor
55.Ancient Conquest -Spárta
58.OMC -Német
59.OMC - Bizánc
61.Rome - Gall
62.M2TW -Bizánc

26.Crusades -OMC győztes -török
24.Teuton -OMC győztes -mongol
22.ThirdAge -megosztott OMC győzelem törpök
29. mego. OMC győzelem török
28. Dánia; 50.Elit Spanyol

"Nem mindig lehet megtenni, amit kell, de mindig meg kell tenni, amit lehet"
Bethlen Gábor, Erdély fejedelme


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hearts of Iron 3
HozzászólásElküldve: 2014.10.10. 19:08 
Rang 8

Csatlakozott: 2011.11.26. 20:47
Hozzászólások: 5125

TWO Commiter ©
TWO OMC Házigazda ©
Én a 2-ben nem zavartattam magam ilyen miatt, hogy az angolok bombáznak xD Az ipari kapacitást nem nagyon éri meg bombázni, mert elég gyorsan visszatöltődnek, meg hát amúgy is sok van, ha már tied a Balkán is, és mész Szu-ba.
Igen, történelmileg hiteles, kényszerből beálltak a balti államok, plusz Romániától elvették Besszarábiát is, meg a Finnektől a Karáéiai-földszorost.
A 2-ben volt olyan diplomáciai dolog, hogy egyes nemzetek biztosították egy másik nemzet függetlenségét. Ezért csak okosan lehetett terjeszkedni, mert ha egy olyan országot támadsz meg és foglalsz el, amit mások diplomáciailag védenek, akkor azok az államok rosszabb viszonyba kerülnek vele, plusz indokot kaphatnak a megtámadásodra, ha jól emlékszem, Svájcot az USA is védte, így ha megtámadtam volt, hogy korábban nekem estek.
Szerintem a történelmi német terjeszkedés teljesen jó a játékos számára is, mivel ha nagyon sok területet vonsz be a háborúba, ahogy pl tetted spanyolokkal is, előfordulhat olyan, hogy a spanyolok bénák lesznek, és amikor te nagyban foglalsz a szovjetek ellen, lehet pont ott fog tudni betörni az USA vagy más, és könnyen nyílhat egy kellemetlen front a hátadban. Szóval csak módjával a terjeszkedéssel, nem kell sietni ilyenekkel, bőven elég annektálni egész Európát az után, ha lenyomtad a szovjeteket és angolokat.
Afrika egyetlen szempontból nagyon fontos: Szuez
A 2-ben ezek a csatornák (Gibraltár is), lefogták az átmenő hajóforgalmat. Magyarán ha bevettem Szuezt, onnantól egyetlen angol vagy más szövetséges hajó sem tudott átmenni, magyarán az olaszoknak könnyebb helyzete lesz, és ha még Gibraltárt is sikerült bevenni (ezt csak spanyol föld felől lehetett), akkor pedig lezárod a teljes Földközi-tengert, és onnantól nem kell a déli partokat védened szárazföldi egységekkel.
Szóval próbálj úgy hódítani, hogy közben tudod biztosítani a határaidat. Én azért is szeretem ezt a játékot, mert nagyon jól lemodellezi pl ezeket a problémákat is a háború során, hogy egyáltalán nem lehetett Hitlernek sem csak úgy össze-vissza terjeszkednie, és meg kell gondolni, hogy mire érdemes elhasználni a hadsereget.

_________________
Kép
47. OMC - Gergely pápa, Szent Római Lovagrend - Házigazda
Részvételek: 21. 24. 26. 28. 32. 36. 37. 39. 42. 47. 49. 50.


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hearts of Iron 3
HozzászólásElküldve: 2015.08.17. 01:45 
Rang 4

Csatlakozott: 2012.06.09. 20:21
Hozzászólások: 510
Kisse idejet mult a hozza szolas .. .de na en csak most olvastam :D

Par megjegyzes
-Legi foleny: vadaszok "elfogo uzemmodban" ilyenkor a sajat elore megadott sugarukban minden ellenseges gepet megtamadnak amint be kerul a hatotavolsagukba >> nincs idejuk megtamadni a reptereiteket+varosokat
-kozepes bombazokkal reptereket romma bombazni >> minden egyes repter szint 1 repulo javitasat eredmenyezi (max 10 repter, max 10 repulo javitas EGYSZERRE, igy tudja a gep a gyorsan potolni a veszteseget)
-Sajat repuloket mindig megfelelo meretu repteren tartani ha tul kicsi a repter nem javitjak az osszes repulot, csak ott vannak. Illetve meg az is egy jo dolog ha 1-2 repulot "reserve" tartalekba raksz, ezek a repulok mint egy pot alkatreszkent mukodnek es gyorsitjak a tobbi repulo javitasat, a sajatjuk karara (ezzel tudod balanszolni jatekban magadnak hogy tobb vadasz/bombazo pl)

-Molotov-Ribbentrop (?) paktum
Igen a valosagban is ugy volt hogy az oroszok megkaptak a balti allamokat
-Belgak >> Mint a valosagban meg a fo tamadas elott ejtoernyosoket ledobalni a hatrebb, ha lehet akkor erodokhoz, ezzel elvagod a belga hadsereg utanpotlasat es van ideje a tankoknak atgazolni rajtuk
+Marine hulyen hangzik europai hadszinteren a tengeresz gyalogos, DE jo szolgalatot tesz anglia megszallasakor, es a folyokon valo atkeleskor.

_________________
LookUsArts
tesztek
http://www.youtube.com/channel/UCU8oxcCOWBf6xWV_iCpWnEg

Civilization 5
Imperium Galactica
Nexus the jupiter incident
Crusader Kings
Men of War Assault Squad 2
Space Engineers
Heroes and Generals


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hearts of Iron 3
HozzászólásElküldve: 2016.01.01. 21:58 
Rang 7

Csatlakozott: 2010.11.02. 17:19
Hozzászólások: 2970
Tartózkodási hely: Debrecen

TWO Commiter | x2 ©
Megtetszett, "megszereztem", és ott állok, h mi a f.sz? :o Sosem játszottam még Paradox játékkal, és nagyon el vagyok veszve. :( Nincs senkinek sem ötlete, olyan honlap vagy tutorial, ami alapján megkezdhetném a játék alapjainak az elsajátítását?

_________________
"Arbiter Elegantiae"


Vissza a tetejére
 Profile  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
New Topic Post Reply  [ 24 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

           Designed By QuakeZone, 2011

Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség