MTW2 fejlesztői blog



MTW2 fejlesztői blog

 

MEDIEVAL II Fejlesztői Blog
Morál és Nehézségi szintek


A Total War közösség kérésére a Medieval 2-ben új rendszert írtunk a nehézségi szintekhez, ennek köszönhetően a különböző fokozatok csak az egységek morálját, fáradékonyságát és a mesterséges intelligenciáját változtatják. Ahogy a játékot egyre nehezebb beállításokon játszuk majd, úgy válik egyre nyilvánvalóbbá a katonák hangulatának és kimerültségének szerepe, és végül a legnehezebb fokozaton érezhetjük majd meg a hajdani csaták igazi légkörét. Lényegében egy olyan mesterséges intelligenciát sikerült építenünk a játékba, ami minden eddiginél gyorsabban és életszerűbben képes lereagálni az eseményeket, ezzel azt az érzetet keltve, mintha egy hús-vér játékossal állnánk szemben. A legnagyobb kihívás tehát mindenkinek az lesz, hogy legnehezebb szinten, egy teljes, 20 egységből álló ellenséges sereg ellen tudjunk győztes csatát vívni.

Azt tanácsolom, hogy ha új vagy a Total War játékok világában és csupán meg szeretnél ismerkedni az irányítással és a többi kezdeti nehézségekkel, akkor indíts könnyű fokozaton, ha viszont egy vérbeli TW veterán vagy akkor nyugodt szívvel tudom ajánlani a nehéz, és legnehezebb szinteket. A legjobb az egészben, hogy biztos vagyok abban, hogy a M2TW legnehezebb fokozaton a géped elé fog szögezni hosszú, hosszú időre. Nem láttam, még a legjobb Total War játékosok között sem olyat, aki képes lett volna túlerő nélkül győzelmet kicsikarni a legnehezebb szinten.

A fáradság agyafúrt használata előnyünkre válhat. Vannak viszont olyan játékosok is akik szeretik ha szabadon mozoghatnak minden különösebb következmény nélkül, míg másoknak az nyújt még több élményt, ha egy újabb eszközt kaphatnak kézhez, ami lehetőséget ad, hogy a csaták még taktikusabb és valósághűbb jellemmel rendelkezzenek.

Végül úgy döntöttünk, hogy eleget teszünk mindkét kérésnek. Könnyű fokozaton a fáradékonyság elhanyagolható mértékben lesz jelen, miközben közepes és nehéz szinteken játszva alapvető kötelességünké válik ennek figyelembe vétele. A legnehezebb fokozaton válik majd a kimerültség szerepe a lehető legjobban hasonlóvá a való életbeliéhez. Általában a kimerültségi rendszer nagyon szabályos; egységesen csökken és elég lassú ütemmel regenerálódik ahhoz, hogy biztosítsa csapataid fokozatos kifáradását a csata előrehaladtával.

A morál tipikusan az a terület volt, aminek méltán szenteltük kitüntető figyelmet. Véleményem szerint ezen áll vagy bukik a csaták élvezhetősége. Ki akartuk kerülni az olyan bosszantó hibákat, mint például az egységek érthetetlen, láncreakciószerű menekülése a kézitusa megkezdődésekor. Emellett arról is szerettünk volna gondoskodni, hogy ha játékos nyomás alatt akarja tartani a megtört, menekülő egységeket, akkor jelentős erőket kell mozgósítania az üldözésükhöz, különben azok rendezik soraikat, és visszatérnek harcolni.

Egy nagyszabású gyalogos ütközet alatt, szerencsésnek mondhatod majd magad, ha az első 30 másodperc alatt menekülő ellenséges egységeket látsz, és ha mindez meg is történne, az elit egységek továbbra is maradnak majd harcolni. A legjobb az egészben, hogy azok az egységek, amelyek menekülésre adják a fejüket, hacsak nem üldözték őket el a csatatérről, 150m-en belül újrarendeződnek és visszaküldheted őket az ütközetbe.

Összegzésül, a skálázható nehézség gondoskodik majd arról, hogy a játék annyira lesz nehéz és bonyolult, amennyire azt jónak látod. Az új hangulat és fáradékonysági rendszer, egy barátságos sebességgel körítve, és végül nagyméretű egységmértetekkel fűszerezve biztosítják majd, hogy a játék ízletes legyen és gondoskodnak arról, hogy a katonai siker ne csak a puszta véletlen műve legyen, hanem a kiváló taktikai érzéké.

R.E.H. - 2006-10-22

 
Fórum: legfrissebb
Posted by GR0ZN1J - aug.. 21, 2018 09:16
Posted by misafeco - aug.. 20, 2018 12:40
Posted by Zsolti1967 - aug.. 20, 2018 11:56
Posted by hillman - aug.. 20, 2018 11:51
Posted by Tücsök2008 - aug.. 20, 2018 09:07
Szavazás
Total War: WARHAMMER vélemény
 
ONLINE
Oldalainkat 145 vendég böngészi